WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH

Do zakresu działania Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich (OSO) należy w szczególności:

  1. prowadzenie wykazu jednostek organizacyjnych powiatu,
  2. obsługa organizacyjno – techniczna sekretariatu starostwa,
  3. organizacyjne współdziałanie z jednostkami administracji zespolonej,
  4. organizowanie i nadzór nad obiegiem dokumentacji wewnętrznej,
  5. organizacja przyjmowania skarg i wniosków oraz prowadzenie rejestru skarg i wniosków wpływających do starostwa,
  6. zapewnienie obsługi kadrowej, w szczególności:
    1. prowadzenie akt osobowych pracowników starostwa,
    2. prowadzenie akt osobowych kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży,
    3. prowadzenie spraw związanych z zatrudnieniem, przesunięciami i awansami, rozwojem zawodowym, zakończeniem zatrudnienia,
    4. organizacja szkoleń oraz doskonalenia kadr starostwa,
    5. organizacja służby przygotowawczej,
    6. organizacja zatrudnienia bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych,
    7. organizacja stażu,
    8. ustalanie i zmiana czasu pracy (ustalanie systemów i rozkładów czasu pracy),
    9. rozliczanie czasu pracy,
    10. ustalanie uprawnień pracowniczych,
    11. prowadzenie spraw związanych z absencją pracowników oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, służb, inspekcji i straży,
    12. współpraca z Wydziałem Finansowo – Księgowym w zakresie naliczenia płac, świadczeń pracowniczych i socjalnych,
    13. współpraca ze służbą BHP w zakresie: szkoleń BHP, badań lekarskich, opisu zagrożeń na poszczególnych stanowiskach pracy (informacja o ryzyku zawodowym),
    14. sporządzanie sprawozdawczości o zatrudnieniu,
  7. prowadzenie ewidencji:
    1. zwolnień lekarskich oraz kontrola ich wykorzystania,
    2. delegacji służbowych,
  8. nadzór nad przestrzeganiem regulaminu i dyscypliny pracy,
  9. nadzór nad przyjmowaniem, rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków obywateli wpływających do starostwa,
  10. udzielanie zezwoleń na prowadzenie zbiórki publicznej na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż obszar jednej gminy,
  11. realizacja i koordynacja działań podejmowanych na rzecz lokalnych środowisk kombatanckich,
  12. sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń na podstawie przepisów ustawy Prawo o stowarzyszeniach oraz nadzoru nad działalnością fundacji,
  13. współdziałanie z instytucjami odpowiedzialnymi za stan bezpieczeństwa i porządku publicznego w powiecie,
  14. realizacja zadań rządowych przyjętych za porozumieniem stron dotyczących:
    1. postępowania w sprawach zgromadzeń,
    2. powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
  15. prowadzenie zbiorczej dokumentacji kontrolnej,
  16. zapewnienie materialno – technicznych warunków pracy starostwa, zarządu powiatu i rady powiatu,
  17. administrowanie siedzibą starostwa,
  18. analizowanie potrzeb starostwa w zakresie systemów informatycznych, opracowywanie i wdrażanie tych systemów oraz administrowanie siecią komputerową,
  19. prowadzenie archiwum i biblioteki zakładowej,
  20. prowadzenie czynności związanych z przyjmowaniem i ekspedycją korespondencji,
  21. gospodarka taborem samochodowym,
  22. organizacja ochrony budynku, utrzymania czystości i porządku,
  23. kontrola stanu technicznego urządzeń budynku i ich remonty,
  24. prowadzenie ewidencji i rozliczanie składników majątkowych starostwa,
  25. zapewnienie informacji wizualnej w budynku i pomieszczeniach biurowych,
  26. prenumerata czasopism, dzienników urzędowych,
  27. prowadzenie rejestru pieczątek i pieczęci oraz ich zamawianie,
  28. nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem dokumentacji,
  29. nadzór nad przestrzeganiem przepisów BHP,
  30. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
  31. przygotowywanie i obsługa od strony technicznej posiedzeń rady powiatu i jej komisji oraz zarządu powiatu,
  32. rozpowszechnianie aktów prawnych wydawanych przez radę powiatu i zarząd powiatu,
  33. prowadzenie rejestru uchwał rady powiatu i zarządu powiatu,
  34. przygotowywanie projektów uchwał w zakresie działania rady powiatu,
  35. przekazywanie uchwał do jednostek nadzoru – Wojewody Dolnośląskiego,
  36. przekazywanie uchwał do realizacji przez zarząd powiatu,
  37. rejestrowanie interpelacji, zapytań, wniosków radnych i komisji oraz sporządzanie informacji o sposobie ich realizacji,
  38. organizacja działalności kontrolnej Komisji Rewizyjnej,
  39. przyjmowanie wniosków, postulatów, skarg od mieszkańców powiatu i przekazywanie ich przewodniczącemu rady,
  40. organizacja obsługi przyjęć interesantów przez członków zarządu powiatu oraz przewodniczącego rady,
  41. prowadzenie rejestru przepisów porządkowych,
  42. przekazywanie do publikacji w środkach masowego przekazu oraz w drodze obwieszczeń umieszczonych na tablicach informacyjnych Starostwa, Urzędów Miast i Gmin wchodzących w skład powiatu – przepisów porządkowych, ogłaszanie przepisów prawa  miejscowego w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym, udostępnianie zbioru prawa miejscowego ustalonego przez powiat,
  43. dokonywanie czynności techniczno – ewidencyjnych związanych z odbiorem oświadczeń majątkowych od radnych powiatu,
  44. prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych,
  45. organizowanie nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na obszarze powiatu,
  46. współpraca z Krajowym Biurem oraz Powiatową Komisją Wyborczą w zakresie organizacji i przeprowadzenia wyborów samorządowych.