PCZK jest komórką organizacyjną Starostwa Powiatowego, której funkcjonowanie i organizację zapewnia Biuro ds. Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego.
Zadania Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Zapewnienie całodobowego przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.
- Współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej.
- Nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności.
- Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska.
- Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze
i humanitarne. - Dokumentowanie działań podejmowanych przez PCZK.
- Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
TELEFONY ALARMOWE
112 – Telefon Ratunkowy
999 – Pogotowie Ratunkowe
998 – Straż Pożarna
997 – POLICJA
992 – Pogotowie Gazowe
991 – Pogotowie Energetyczne